1) З метою уникнення корупційної складової на місцях необхідно змінити передбачений у проекті підхід, згідно з яким органи місцевого самоврядування як організатори перевезень на таксі визначають умови їх організації на відповідній території села, селища, міста, вимоги до автомобільних перевізників, водіїв, інформаційно-диспетчерських служб, таксі.
Зазначені питання мають бути врегульовані на рівні Кабінету Міністрів України, або, у крайньому випадку — профільного міністерства.

2) У проекті необхідно передбачити особливості виклику таксі за допомогою Інтернет, у тому числі специфіку визначення тарифів на перевезення та розрахунку за проїзд тощо.
Адже наразі система виклику таксі через Інтернет позитивно зарекомендувала себе за кордоном і стрімко розвивається в Україні (в Україні діють такі оператори як Uklon, Uber тощо).

3) У зв’язку з тим, що основною метою проекту фактично є легалізація тіньових коштів, які наразі отримують перевізники, та наповнення бюджету, доцільно було б зменшити діючий розмір оплати за ліцензію (наразі він дорівнює розміру мінімальної заробітної плати і становить 1500 грн.). Як варіант, можна зменшити удвічі.
Додаткової актуальності цьому питанню також додають положення проекту, якими передбачено збільшення штрафів за здійснення діяльності з перевезення пасажирів без ліцензії: деякі штрафи збільшуються у 5-ть і більше разів.

4) Окремі положення законопроекту потребують суттєвого доопрацювання, зокрема запропоновані зміни до: статті 1 Закону України “Про автотранспорт” у частині визначення термінів, статті 9 цього ж Закону щодо території, на яку поширюється дія ліцензії, статті 42 стосовно набрання чинності договором про перевезення пасажирів та ін.

Комплекс запропонованих змін значно покращить якість законопроекту та дозволить додатково унормувати ряд питань, що забезпечить належну реалізацію його положень після набрання чинності.

Залиште повідомлення