1) Проект потребує комплексних змін до Бюджетного кодексу України, насамперед, до ст. 29, 71 та інших, а саме:

По-перше, необхідно встановити, що портовий збір не зараховується до загального фонду Держбюджету у повному обсязі, а розподіляється відповідно до запропонованої у змінах до Закону України “Про морські порти України” пропорції: 50% – 30% – 20%.

При цьому, 50% коштів мають поступати не до загального фонду Держбюджету, а до спецфонду і використовуватися виключно на фінансування портів. Зазначені кошти, перш за все, повинні спрямовуватися на усунення диспропорції у фінансовому забезпеченні портів, яка виникне при залишенні інших 50% коштів (30% + 20%) у відповідних місцевих бюджетах, оскільки рівень розвитку портів у нашій державі є різним.

Також доцільно передбачити, що кошти від надходження портового збору до місцевих бюджетів (30% + 20%) використовуються виключно на фінансування проектів з розвитку інфраструктури відповідних портів.

Подібний підхід дозволить спрямувати більшість коштів від портового збору саме на розвиток портів та їх інфраструктури замість фінансування портів за “залишковим принципом” як це має місце сьогодні.

2) Потрібно внести до проекту відповідні положення стосовно Автономної Республіки Крим, яка хоч і тимчасово окупована, але все ж таки юридично залишається територією України.

Залиште повідомлення