Президент підписав Закон про посилення відповідальності за керування транспортними засобами у стані сп’яніння

Ідея зазначеного законопроекту, безумовно, заслуговує на підтримку. Адже чимало наших громадян щорічно гине під колесами автівок. Дуже часто такі смертельні ДТП трапляються саме через те, що водій перебуває у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння.

У той же час у цьому контексті не можна не обминути увагою таке питання як необхідність прийняття в Україні нового Кодексу про адміністративні правопорушення.

Як відомо, чинний Кодекс України про адміністративні правопорушення прийнятий ще за радянських часів, не відповідає сучасному стану розвитку суспільних відносин у цій сфері.

Натомість законодавець замість прийняття нового законодавчого акту йде шляхом внесення величезної кількості змін до чинного, що однак не може вирішити того комплексу проблем, які накопичилися у зазначених правовідносинах. Наприклад, потребує вдосконалення стаття 25 чинного Кодексу, до якої Законом про посилення відповідальності за керування транспортними засобами у стані сп’яніння внесено зміни, та пов’язана з нею стаття 24 в частині видів адміністративних стягнень та визначення основних і додаткових адмінстягнень.

Залишається не вирішеним також питання визначення єдиного підходу до органу, уповноваженого розглядати адміністративні правопорушення. Відповідно до чинного Кодексу в одних випадках таким органом є суд, в інших — адміністративні комісії при виконавчих комітетах сільських, селищних, міських рад; виконавчі комітети сільських, селищних міських рад та їх посадові особи; органи Національної поліції, органи державних інспекції та ін. Це, у свою чергу, ускладнює процедуру судового оскарження подібних рішень і як наслідок негативно впливає на гарантії реалізації конституційних прав громадян.

Про відсутність єдиного підходу до проблеми адміністративної відповідальності також свідчить той факт, що зазначені питання регулюються не тільки Кодексом про адміністративні правопорушення, але й іншими законами.

Необхідно також згадати, що новий Кримінальний процесуальний кодекс України передбачає такий вид кримінального правопорушення як кримінальні проступки. Внаслідок цього виникає необхідність відокремлення адміністративного правопорушення від кримінального проступку.

З огляду на вказане, залишається лише сподіватися, що рано чи пізно законодавець все ж таки зможе провести комплексну реформу законодавства про адміністративні правопорушення.

Інші матеріали

Залиште повідомлення